Dit is een demo winkel. Bestellingen zullen niet verwerkt worden.
Garantie en reparaties
Particuliere klanten, 2 jaar wettelijke garantie.
Voor particuliere klanten geldt een wettelijk vastgestelde garantieperiode van 2 jaar. De garantietermijn gaat in op de factuurdatum van het artikel.
Let op: voor de wettelijke garantie is het aanleveren van de factuur van uw aankoop verplicht. Wij adviseren om uw machine na ontvangst (indien mogelijk) altijd te registreren bij de betreffende fabrikant. Op deze manier zijn uw aankopen bekend bij de fabrikant en zijn eventuele garantieclaims makkelijker te verwerken.
Zakelijke klanten, 1 jaar wettelijke garantie.
Voor zakelijke klanten geldt een wettelijk vastgestelde garantieperiode van 1 jaar. De garantietermijn gaat in op de factuurdatum van het artikel.
Let op: voor de wettelijke garantie is het aanleveren van de factuur van uw aankoop verplicht. Wij adviseren om uw machine na ontvangst (indien mogelijk) altijd te registreren bij de betreffende fabrikant. Op deze manier zijn uw aankopen bekend bij de fabrikant en zijn eventuele garantieclaims makkelijker te verwerken.
Verlengde garantie, tot maximaal 5 jaar. Zo zit het.
Doordat Toolnation officieel dealer is van merken zoals Bosch, DeWalt, Festool, Fein, Milwaukee, Metabo, Mafell en Makita kunt u bij ons gebruik maken van een verlengde garantie tot maximaal 5 jaar. Dit kan (afhankelijk van het artikel en merk) 1, of 2 jaar zijn boven op de wettelijke garantie, na registratie bij de fabrikant. De maximale garantie staat bij elk artikel uitzonderlijk vermeld.
Meer informatie over de verlengde garantie vindt u in onze > garantievoorwaarden.
Voorwaarden verlengde garantie:
- Registreer uw machine binnen 30 dagen bij de betreffende fabrikant om de verlengde garantie te activeren en het garantiecertificaat door de fabrikant te ontvangen.
- Bij een eventuele garantieclaim dient u het garantiecertificaat naar ons door te sturen.
- Indien uw registratie niet binnen 30 dagen is voltooid, dan vervalt helaas uw verlengde garantie.
- De verlengde garantie geldt alleen voor producten aangekocht vanaf 01-09-2018.
- De exacte garantieperiode van het product staat bij elk artikel uitzonderlijk vermeld.
- Let op: bij Festool vervalt na 36 maanden de verzekering voor reparatiekosten en diefstal.
- De verlengde garantie is niet van toepassing op hogedrukreinigers, machines met verbrandingsmotor en luchtgereedschap.
Registratie voor de verlengde garantie.
U dient de aangekochte artikelen binnen 30 dagen te registreren om de verlengde garantie te activeren. Klik onderstaand op de betreffende fabrikant van het artikel dat u wilt registreren. U wordt dan doorverwezen naar de website van de fabrikant.
Wettelijke garantie
Voor de wettelijke garantie is de factuur van uw aankoop voldoende. De factuur van uw bestelling ontvangt u automatisch van ons via mail. De garantietermijn gaat in op de factuurdatum van het artikel.
Verlengde garantie
Voor de verlengde garantie hebben wij de factuur van uw aankoop in combinatie met het garantiebewijs van de fabrikant nodig. Hiervoor dient u uw machine binnen 30 dagen te registreren bij de betreffende fabrikant. De garantietermijn gaat in op de factuurdatum van het artikel.
> Meer informatie
Tip: wij adviseren om uw machine na ontvangst (indien mogelijk) altijd te registreren bij de betreffende fabrikant. Op deze manier zijn uw aankopen bekend bij de fabrikant en zijn eventuele garantieclaims makkelijker te verwerken.
Als een artikel defect raakt binnen de garantieperiode kunt u deze laten repareren door onze eigen service-garantiewerkplaats waar onze medewerkers reparaties uitvoeren binnen de voorwaarden van de fabrikanten. Volg voor het aanvragen van een reparatie de onderstaande stappen.
1/ Lees de voorwaarden.
Lees altijd eerst onze > garantievoorwaarden om te zien of het artikel binnen de garantie valt.
2/ Verzamel documenten.
Verzamel de aankoopfactuur van het artikel (deze heeft u per mail ontvangen) en het garantiecertificaat van de fabrikant (bij verlengde garantie).
3/ Aanvraag versturen.
- Neem contact met ons op en voeg een duidelijke foto en beschrijving toe van het defect.
- Voeg uw aankoopfactuur en het garantiecertificaat toe (bij verlengde garantie).
- Verstuur uw aanvraag via het contactformulier onderaan deze pagina.
4/ Beoordeling.
Onze klantenservice beoordeeld uw aanvraag en zal u binnen +/- 2 werkdagen informeren.
Valt uw reparatie binnen de garantie?
Dan ontvangt u van onze klantenservice een terugkoppeling over de geschatte reparatietijd en de verdere verloop. U betaalt zelf de verzendkosten en wij sturen het artikel op onze kosten weer terug, na reparatie.
Valt uw reparatie buiten de garantie?
Dan ontvangt u van onze klantenservice een terugkoppeling met een offerte, de geschatte reparatie en de verdere verloop. U betaalt zelf alle verzendkosten.
Aanvullende voorwaarden
Let op: Wij brengen €30,- (excl. btw) onderzoek- en behandelingskosten in rekening bij machines die zonder reparatie retour worden gestuurd.
Het achteraf registreren van uw machine of achteraf indienen van de juiste documenten is niet mogelijk.
Artikelen die zonder aanmelding naar ons worden gestuurd zullen wij retour sturen. Gemaakte kosten voor het retour sturen van deze artikelen zijn voor uw rekening. De kosten voor deze zendingen bedragen:
- Voor pakket van 0-25 kg > € 45,00 excl. BTW (geldig binnen de Benelux)
- Voor pakket van 0-50 kg > € 80,00 excl. BTW (geldig binnen de Benelux)
- Voor pallet van 0-200 kg > € 150,00 excl. BTW (geldig binnen de Benelux)
- Voor pallet van 200+ kg > € 250,00 excl. BTW (geldig binnen de Benelux)
Voor machines en/of artikelen buiten de Benelux gelden andere tarieven en deze zijn op aanvraag beschikbaar.
Ja, vaak kunnen wij onderdelen van losse machines bestellen bij de betreffende leverancier.
Voor het bestellen van losse onderdelen kunt u terecht bij onze werkplaats.